čtvrtek 5. března 2015

Marketing bez reklamy - kouzelný marketing

Po téměř dvou letech jsem skončila opět na VŠE na  přednášce Marketing bez reklamy s Madlou Čevelovou. Přednáška mě oslovila jako přednášky Oikosu, na které jsem ráda za svého studia chodila.

Možná laik si říká, že marketing bez reklamy nejde. Ano jde a Madla Vám to naprosto přesně vysvětlí. Vždyť existuje 4P a později vymyšlené 5P. Nevíte o co jde?  Nastudujte si, je to docela logické. Vždyť i samotnou, nesprávně mířenou reklamou se člověk může poškodit. Nestarejte se jen o jedno P - propagaci. Vždyť vlastní produkt je ten nejdůležitější.

Přednáška trvala až do večerních hodin - bohužel ve 21:30 se zavírala budova VŠE


Líbí se mi, že Marketing & Media Club při VŠE vybírá lidi z praxe a praktická témata, která studenta a ostatní návštěvníky nadchnou. Hodně Madla aplikovala na praktické projekty, které již běží. Uvědomila jsem si, že ve své práci mám občas sklon spadnout k reklamním klišé. Formulace např.: děláme jinak, kvalitně, individuální přístup a podobné fráze, které na nás padají každý den u reklamy jako sníh v zimě. Bylo by se dobré více rozepsat o daném produktu a možná popsat detailněji (osobněji) jak produkt (službu) vnímáme. Dokonce i na klubu Marketingu jsem dnes narazila na frázi u obrázku na FB "Vzděláváme jinou cestou".  Předseda klubu byl rád za upozornění :-) . Takže i odborníci občas "zabřednou". Určitě jste viděli podobné a možná i u známých firem.

Vzděláváme jinou cestou










Můj čaropis z přednášky - možná nepřečtete a paní učitelka z první třídy se zhrozí






















Rozhodně mám nyní zálusk na e-book Madly. Madla je člověk, který je inspirující pro ostatní a hlavně nad věcmi posluchače nutí nenásilně přemýšlet. Její názory jsou pro mě hodně blízké - od přístupu k zákazníkovi až k nejmenším maličkostem. A říká si marketingová čarodejnice a dokonce má velmi originální vizitky.
Na přednášce mě okouzlila věta: "Z lovců se stáváme farmáři". Poprvé jsem slyšela spojení skleněný spotřebitel.

Marketingová čarodějnice Madla Čevelová













Je důležité si uvědomit, že reklama není bez samotného produktu všemocná. Samozřejmě reklama je velmi výhodná pro rychlou obrátku zboží, ale to spousta z nás nepotřebuje. Nemáme na skladě kazící banány. Budujme si přednostně produkt a jméno a přizpůsobme své činnosti marketingový mix.

Vsuvky na konec:
Bez Aničky by ani tento článek nevznikl - děkuji za impulz k napsání článku. Doufám, že Vám posloužil k užitku :-) a nezatížila jsem Vás příliš marketingovými pojmy.

Dobrá zpráva pro ty, kteří nejsou z VŠE. Na VŠE existuje mnohem více studentských organizací mimo dvou jmenovaných. Tyto vzdělavací akce jsou většinou i pro veřejnost a zdarma.

Zajímavé firmy, které zazněly na přednášce a mohou Vás inspirovat:
A konečně něco pro děti a rodiče. Zpestřete stravu pro své ratolesti a podívejte se na Hravé snídaně.

Žádné komentáře:

Okomentovat