neděle 1. února 2015

Mexická SALSA opravdu s chutí

Minulý víkend jsem byla pozvána na workshop Salsy přímo s mexikáncem Enriquem. Na tento workshop jsem měla již delší dobu zálusk,proto jsem byla nadšená nabídkou směny :-) za přípravu večerního programu pro děti pro Podolské rodiny :-)














Workshop se uskutečnil v příjemném prostředí Školy Pecka. Na kurzu se nás sešlo celkem pět dospělých účastníků (od paní učitelky až po paní doktorku) a dvě děti. Oblékli jsme si zástěry a šli do akce.

















Celkem jsme si vlastnoručně vyrobili pět krabiček salsy (s avokádem, s mangem, s pečenými rajčaty, s cibulí a se zeleninovou salsou vhodnou do polévky), které jsme si odnesli domů. Během kurzu jsme samozřejmě ochutnali a osobně jsem byla dost přecpaná. Asi platí, že láska prochází žaludkem :-). Zároveň Enrique jako pravý mexikánec dával všem účastníkům zpětnou vazbu.














Bylo dobré, že vše jsme si mohli sami vyzkoušet a ochutnat méně nebo více pálivé od ostatních účastníků. Kurz se nemusí obávat navštívit ani lidé, kteří se bojí opravdu pálivého mexického jídla. Mohou si přizpůsobit dle své chuti.














Od kluků jsme dostali spoustu triků, co je pro správnou salsu důležité. A to i správné opečení rajčat. A co udělat v případě, že Vás pekelně pálí pusa. Mě spíše pálily ruce až do druhého dne. Můj žaludek je na palivá jídla zvyklý odmala, ale ruce si teprve musí na krájení pálivých papriček zvykat. Přece jenom v maďarské kuchyni se používá většinou sypká sušená paprika a maximálně žluté maďarské papriky (případně chili papričky, které se většinou nekrájí na malé kousíčky).














Enrique a Míra jsou prostě nadšenci Mexika a vaření. A mají Vám co předat a lidi dále inspirovat.



V březnu nesmím chybět na kurzu mexických placek. Více o Mexiku a jejich kurzech můžete najít na Mexican-Connection.

Jediné doporučení pro příští kurz: Možnost pro účastníky zakoupení tortil domů. Přece jenom v sobotu večer se špatně sháněji a hlavně ty dobré, které jsou k dispozici po celý workshop a byly dříve určené zejména pro gastro.

A jak jsem spotřebovala Salsu doma? Většinou na tortily, ale vyzkoušela jsem i zeleninovou salsu do vývaru. A bylo to opravdu skvělé. Se zbývající cibulovou salsou s limetkou jsem experimentovala. Část jsem použila do dýňové polévky a také na naložení vepřové panenky s datlovým sirupem. Pokusy se salsou se i doma povedly.



Žádné komentáře:

Okomentovat