středa 20. května 2015

Jíme divokou zeleninu ve Skryjích

O víkendu jsem se zúčastnila kurzu Jíme divokou zeleninu. Možná si někdo řekne (který žije městským bujarým životem), že jsem exot - jet spát do chatek, mít společné sociální zařízení, žvýkat plevele a jíst makrobiotickou stravu. Ano i tak to na někoho může působit.














Shodou okolnosti jsem včera byla na křestu e-booku Kaizen - Chci změnu, ale o tom jindy.  Kaizen je o malých kručcích, ale já na kurzu udělala velikánskou změnu za krátký čas. Takže i velké změny za krátký čas vedou k malým změnám. Během kurzu jsem zjistila, že jsem pořádně závislá na cukru díky necukrování všech jídel a možná i na soli. Po "absťáku" z  kurzu jsme si v neděli v Praze šli dát mou oblíbenou zmrzlinu s cukrem a smetanou. Byla strašně sladká a nebyla ani cítit chuť dalších ingrediencí. Prostě mně ani nechutnala. Sama jsem tomu nemohla uvěřit a to jsem odpůrce automatů a sladkostí ve školách pro děti.

V akci :-)























A jak kurz probíhal?
V pátek odpoledne jsme přijeli do Skryjí a vše začalo večeří s plevely a přednáškou o divoké zelenině. Během kurzu jsem poznala zajímavé lidi, kteří se zabývají různými obory a mají bohaté zájmy.






















Pestrá jídla:

















Kostival v těstíčku vypadá jako ryba :-) :






















 Ráno nechyběla rozcvička.















V sobotu jsme s Honzou vyrazili do přírody poznávat jedlé rostliny a nechyběla ani Skryjská jezírka:






















V neděli nás čekala další přednáška. Divoké zeleniny v přírodě je opravdu požehnaně a najednou je těžké si vše zapamatovat a hlavně rozpoznat. Nahradit můžete i pepř nebo skořici přímo z našich zdrojů v ČR.

Vše jsem si prožila, naučila jsem se poznávat nové rostliny a využívat je v kuchyni jako doplněk. Vím, že ze mě vegetarián nebude, ale jako zpestření stravy jsou bylinky skvělé. Zároveň se budu snažit nahradit cukr jinými alternativami a také chci zajít do kina na dokument: Sugar Blues . Asi Honza a spol. věděli proč nás na kurzu "týrají" bez cukru a téměř nesolenými jídly :-) . Člověk si hodně uvědomil. Jídlo bylo dobré, jen my máme chuťové buňky zkažené.

Celý kurz byl hodně zhuštěn, ale pro mě  inspirace jít dále a postupem času více do hloubky našich bylinek. Některé zapomenuté věci bych chtěla dále předávat již těm nejmenším. Je dobré se poučit ze zkušeností předků a to dobré využívat i v naši uspěchané době :-) .

 

Žádné komentáře:

Okomentovat